Only in you 

Only in you

Bestel nummer: ZenL-1301E
Originele titel: Bara i dig
Auteur(s): Bengt Johansson
Overige producten: Alleen in U
Bladmuziek: melodie / akkoorden
Toonsoort: G
Copyright: © David Songs/Song Solutions. Adm. At Smallstonemediasongs.com
Iedereen heeft op een bepaald moment in zijn leven grootse plannen. Dromen en ambities. Bengt Johansson, Zweedse schrijver van ‘Only In You’ (‘In U Alleen’), leek de zijne werkelijkheid te zien worden. Muziek was zijn passie en hij speelde in een band die hem op het lijf geschreven leek. Maar schijn bedroog. Bengt kwam (meer dan twintig jaar geleden) op een punt dat hij met zijn leven en vooral zijn invulling ervan, worstelde. “Ik was vooral gefrustreerd” vertelt hij nu. “Gefrustreerd over hoe mijn dromen en ambities uitgepakt hadden. Ik voelde me machteloos en was diep teleurgesteld in mezelf.” De oorzaak zocht de gelovige Bengt vooral bij zichzelf. “Ik kon zoveel egoisme zien in wat ik deed in mijn leven. Het leek zelfs alsof mijn werk voor God belangrijker was dan Hijzelf.” Bengt nam de beslissing te stoppen met de band. “Tijdens die periode ervoer ik een dieper verlangen naar God. Ik ging Hem echt weer zoeken. Dat betekende veel meer bidden.Simpele gebeden, zoals ‘help mij, verander mij, wees mij genadig’.Tijdens zijn stille tijd verdiepte Bengt zich ook meer in de Bijbel; met name de Psalmen. En terwijl hij zo de verdieping in zijn geloof zocht, veranderde er iets. “Er kwam een nieuwe aanwezigheid van God; een diepe vrede, in mijn leven. Mijn relaties leken weer hoop te hebben. En ik begon een –voor mij althans- nieuw soort liederen te schrijven.Simpele liederen van aanbidding.”‘In U Alleen’ was één van de eerste aanbiddingsliederen die vanuit die ervaring geschreven werden. Het is gebaseerd op Psalm 62 vers 2 en 3. “Het zijn simpele woorden, maar ze onthullen een diep geheim” aldus Bengt. “In God ligt onze ware vaste bodem, onze kracht, ons thuis... Dit lied werd mijn gebed –en ik hoop dat dat voor diegenen die het zingen ook mag gelden- om mijn leven te openen voor die God.” Die simpele belijdenis werd een nieuwe basis in de bediening van de Zweedse Bengt Johansson. Sindsdien heeft hij maar liefst 17 albums in twee decennia gemaakt. Het Zweedse origineel werd vertaald in het Engels en uiteindelijk naar het Nederlands als ‘In U Alleen’. In Zweden behoort het lied al jarenlang tot de meest gezongen liederen in kerken.
Prijs: €1,50
Licentie
Fragment beluisteren
Klik om preview te bekijken

Voeg aan wenslijst toe



Gerelateerde producten

Feedback van klanten

Productbeoordeling


Stemmen

Stem!


Andere muziekliefhebbers bekeken ook